Tog en tur för att hälsa på Gotsie. Man såg riktigt hur hon njuter! Sitter nu på färjan hem och känner att det

Har ikväll haft en mycket trevlig middag med gamla vänner och fått tillfälle att glädja en fantastisk människa med en present. för att göra en lång historia kort så växte den här personen upp med sin bästa vän som sedermera blev en erkänd konstnär. Konstnärinnan gifte sig med en god vän till min pappa och när hon gick bort fick min far en tavla med en häst som heter Tintomara. För några år sedan så hittade vi den kopplingen och jag kommer ihåg hur min vän blev tårögd över kopplingen och undrade om det gick att göra en kopia av tavlan. Jag lovade det men sedan flöt tiden på och någon kopia blev det inte. Men nu så har mina föräldrar sålt sitt hus och då fick jag tavlan. Jag bestämde mig direkt för att den skulle komma till rätt ägare. Så under kvällens middag så gav jag den till henne. Jag vet att jag kunde sålt den för ganska mycket pengar, men …. Hon är över 70, har blivit änka och gått igenom en hel del de senaste åren, och när jag såg hur hon hängde upp den och sedan tittade på den gång på gång under middagen och log för sig själv så kände jag att min tavla hade hittat hem.
Tog en tur för att hälsa på Gotsie. Man såg riktigt hur hon njuter! Sitter nu på färjan hem och känner att det
Sommarkursen 23-24 Juli kommer att bli ngt extra. Ni har hästarna uppstallade på Ryttis och vi kommer ha fullspäckade dagar i samarbete med