Stack ut tidigt för att ta min första löptur på länge. kylan kändes till att börja med men obehaget släppte ju mer varm

På årets varmaste dag så tog vi 3 stallkompisar en lång tur på Djurgården. En härlig ridtur som var väldigt nyttig för Harriets Diego som inte varit med om så mycket och har kunnat kasta sig runt vid uteritter när saker dyker upp och händer. Ior och Gotsie var 2 trygga kompisar för honom och han skötte sig mycket bra. Att ta tag i problem på det sättet gillar jag, att jobba med och utsätta hästar för saker dom är otrygga med kommer i slutändan utmynna i att dom klarar av de situationerna utan att reagera. Om man går andra vägen och undviker problemen så backar man sig själv och häst in till ett evigt liv i ridhus, och då får man inte uppleva sådana här fantastiska ridturer med glasspaus vid Djurgårdsbrunn!
Stack ut tidigt för att ta min första löptur på länge. kylan kändes till att börja med men obehaget släppte ju mer varm
Igår låste jag mitt hus för sista gången i Leksand och kände att en tids era var över.
Det var väldigt sorgligt, Mina döttrar